پیش‌نویس اصلاح‌شده قطعنامه درباره آتش‌بس غزه در شورای امنیت استاندار خراسان رضوی: همه فرمانداران برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمادگی کامل دارند سید علی اکبر محتشمی پور، مردی با رؤیای آزادی اوجی: ۵۳ میلیون متر مکعب به تولید گاز خام اضافه شد آل اسحاق: بسط و گسترش دادن فضایی که اتحادیه اروپا در کشور ما ایجاد کرده کار درستی نیست احتمال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به صورت الکترونیکی در کلانشهرها مخبر: شهید آیت‌الله رئیسی پیش از تشکیل دولت سفر‌های استانی خود را آغاز کرد پوتین: بایدن درباره اوکراین نامه فرستاده است | اگر آمریکا وتو نمی‌کرد آتش‌بس در غزه به نتیجه رسیده بود معافیت سربازی و حمایت قانون جوانی جمعیت از مشمولان آمریکا در واکنش به سفر حقانی به امارات؛ برای میزبانی از مقامات طالبان باید مجوز بگیرید روزنامه «هاآرتص»: مقامات اسرائیلی به این نتیجه رسیدند که جنگ غزه باید تمام شود جزئیات عملیات ترکیبی مهم امروز ارتش یمن در دریای سرخ و مکران (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) تظاهرات صهیونیست‌ها مقابل وزارت جنگ و درخواست برای توافق تبادل اسرا (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) استقبال فرانسه، آلمان و انگلیس از قطعنامه شورای حکام وزیر دارایی رژیم صهیونیستی خطاب به نتانیاهو : به لبنان حمله کن حماس: راهپیمایی پرچم نشانگر زورگویی دولت نتانیاهوست ایران: تروئیکای اروپایی مسئولیت هر نوع عواقبی را به عهده بگیرند موشک سنگین حزب‌الله به «عرب العرامشه» برخورد کرد (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) پوتین: اتهام جاسوسی ترامپ برای روسیه بی‌اساس است سازمان ملل: نگران تنش‌ها در مرزهای لبنان و اسرائیل هستیم
سرخط خبرها

اردوغان: ناتو باید جلو یک‌جانبه گرایی را بگیرد | ترکیه از حقوق و منافع خود دفاع خواهد کرد

  • کد خبر: ۴۰۸۴۰
  • ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۷
اردوغان: ناتو باید جلو یک‌جانبه گرایی را بگیرد | ترکیه از حقوق و منافع خود دفاع خواهد کرد
رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با دبیر کل ناتو اعلام کرد: ترکیه همچنان به حمایت از حقوق و منافع خود در هر مکان و زمان ادامه خواهد داد. ناتو باید به وظایف خود برای جلوگیری از اتخاذ گام‌های یکجانبه که به ضرر صلح منطقه‌ای است عمل کند.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس جمهور ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی با دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی تاکید کرد که آنکارا از حقوق و منافع خود در هر مکان و زمانی حمایت خواهد کرد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز جمعه تلفنی با «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو درباره تحولات دریای مدیترانه صحبت کرد. اردوغان در این تماس تلفنی بر همراهی ترکیه با راه‌حلی عادلانه که برای تمامی کشورهای ساحلی دریای مدیترانه مزیت داشته باشد، تاکید کرد.

رئیس جمهور ترکیه افزود که ترکیه همچنان به حمایت از حقوق و منافع خود در هر مکان و زمان ادامه خواهد داد. وی در این تماس تلفنی از ناتو خواست تا به وظایف خود برای جلوگیری از اتخاذ گام‌های یکجانبه که به ضرر صلح منطقه‌ای است عمل کند.

پیش از این وزارت امور خارجه ترکیه به موضع امروز اتحادیه اروپا در مورد فعالیت‌های ترکیه در شرق مدیترانه واکنش نشان داد و طی بیانیه‌ای گفت که «اتحادیه اروپا صلاحیت این را ندارد که از فعالیت‌های ترکیه برای کشف منابع انرژی انتقاد کرده و خواستار توقف آن‌ها شود».

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا امروز جمعه در کنفرانس خبری مشترکی با وزیر خارجه آلمان، ضمن انتقاد از اقدامات یکجانبه‌گرایانه ترکیه در دریای مدیترانه، از وجود توافقی در اتحادیه اروپا برای وضع تحریم‌هایی علیه این کشور خبر داد و گفت که اعضای این اتحادیه زمینه را برای این تحریم‌ها آماده می‌کنند.

ترکیه نزدیک به یک سال است که عملیات اکتشاف و حفاری برای یافتن منابع انرژی به ویژه گاز در سواحل جنوبی خود (به ویژه شمال و شرق قبرس شمالی) و نیز منطقه آبی بین ترکیه و لیبی را آغاز کرده است. این اقدامات ترکیه باعث نگرانی قبرس جنوبی، یونان، رژیم صهیونیستی و مصر شده است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->